Home / Celebrity / Caught out there: Sleazy WaPo secretly changes Menendez escort article

Caught out there: Sleazy WaPo secretly changes Menendez escort article


Quiet? Try silent.

Last week, The Washington Post’s ombudsman Patrick Pexton announced his departure:

Apropos of nothing, the @washingtonpost just eliminated their ombudsman position. washingtonpost.com/opinions/patri…

— Jim Treacher (@jtLOL) March 5, 2013

How conveeeeeeenient. That’ll make it much easier for the WaPo to pull stunts like this:

“@washingtonpost quietly makes major change to @senatormenendez story, removes attack on @dailycaller’s reporting.” – dailycaller.com/2013/03/05/was…

— Adam Baldwin (@adamsbaldwin) March 5, 2013

The Daily Caller’s Gregg Re writes:

In a story by investigative reporter Carol Leonnig, the Post initially reported at 4:47 p.m. that “the women’s videotaped claims, with their faces obscured, were played on the conservative Web site The Daily Caller. The news site reported that ‘the two women said they met Menendez around Easter at Casa de Campo, an expensive 7,000-acre resort in the Dominican Republic.’”

But by late Monday evening, the paragraph had been changed to read, “the videotaped claims of two women, made with their faces obscured, were posted on the conservative Web site the Daily Caller” — making it ambiguous whether the two women who appeared in TheDC’s video are the same ones Leonnig identified as retracting their allegations against Menendez.

Yeah, nice of Leonnig to revise the story. Too bad she couldn’t be bothered to let anyone know that she’d made any revisions. Taking a page from the Buzzfeed Guide to Real Journalism, the article currently posted at washingtonpost.com does not contain an update or correction to reflect the changes. No wonder Buzzfeeder McKay Coppins is defending Leonnig:

Sounds like WaPo should just admit they didn’t ask TheDC for comment beforehand, apologize, and move on. Doesn’t mean their story’s wrong.

— McKay Coppins (@mckaycoppins) March 5, 2013

@rbpundit Reading comprehension: F. I said shoddy updating practices don’t automatically mean their facts are wrong.

— McKay Coppins (@mckaycoppins) March 5, 2013

@chuckcjohnson Their facts on the hooker are wrong because they failed to update their story properly? Really?

— McKay Coppins (@mckaycoppins) March 5, 2013

@chuckcjohnson What question are you responding to? I said the failure to ask for comment and update doesn’t mean the story is wrong.

— McKay Coppins (@mckaycoppins) March 5, 2013

@chuckcjohnson I was *clearly* referring to the central facts of the story not being wrong.

— McKay Coppins (@mckaycoppins) March 5, 2013

So, basically, the WaPo got its facts wrong, tried to correct the goof without anyone noticing, got caught anyway, and that’s hunky-dory. Because, it doesn’t make the story wrong. Huh?

Dear @mckaycoppins, wouldn’t WashPo surreptitious editing be a red flag that maybe their story is wrong? twitter.com/mckaycoppins/s…

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

So WashPo is changing the Menendez story, not telling anyone they’re changing it, but @mckaycoppins still thinks the story is A-OK. HUH?

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

I like how you think I don’t know you automatically gave WashPo the benefit of the doubt. Hilarious. @mckaycoppins

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

If you didn’t think the WashPo story was correct, regardless of the shady edits, you wouldn’t have written the last bit. @mckaycoppins

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

But please, play the “I’m smarter than you” card. This should be fun. @mckaycoppins

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

@noltenc Ridiculously dishonest. “Doesn’t mean their story is wrong.” Now, “that’s not what I said.” LOL @mckaycoppins

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

I mean, it’s not like WashPo wrote the story trying to debunk the DC story and then changed it. Oh, wait. They did. cc @mckaycoppins

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

They certainly did.

It’s pretty simple: WashPo wrote the story in an attempt to debunk the Daily Caller story. Then they changed it. And told no one.

— RB (@RBPundit) March 5, 2013

The Washington Post tries to pull a Jedi Mind trick to block and cover for Menendez.. “These are not the whores you’re looking for”.

— NeoKong (@The_NeoKong) March 5, 2013

Love how @washingtonpost is doing PR damage control “reporting” for @senatormenendez. And badly at that. @dailycaller @mboyle1

— Seton Motley (@SetonMotley) March 5, 2013

Back in the old days, the Washington Post spoke truth to power. Now they try to overpower the truth.

— Jim Treacher (@jtLOL) March 5, 2013

All in a day’s work.



ABC: Menendez prostitution story not worth reporting until debunked; Daily Caller: Debunked? Try again

Did WaPo lie about emailing Tucker Carlson for comment on the Menendez prostitution story? Update: Reporter altered the story after publishing

Read more: http://twitchy.com/2013/03/05/caught-out-there-sleazy-wapo-secretly-changes-menendez-escort-article/

About Daniel Dion

Check Also

D’OH! Gay Conservatives BLAST Kathy Griffin for narrative singling them out in census (she deleted her tweet!)

Only a Leftist like Kathy Griffin would be angry that people can’t be ‘counted’ by …