Home / Celebrity / Did WaPo lie about emailing Tucker Carlson about the Dominican escort story?

Did WaPo lie about emailing Tucker Carlson about the Dominican escort story?

http://twitter.com/#!/TuckerCarlson/status/308935100207362048

On Monday, The Washington Post reported that a Dominican escort who was allegedly paid to have sex with Sen. Bob Menendez had recanted her story. In response, The Daily Caller noted that WaPo apparently can’t keep its Dominican prostitutes straight and that the woman mentioned in the WaPo story, Nexis de los Santos Santana, was not one of the two women interviewed by the Caller for its November report.

The Washington Post also reported that “Daily Caller Editor Tucker Carlson did not reply to phone calls and e-mails requesting comment.”

That’s not what happened, says Carlson.

He took to Twitter Tuesday morning to slam one of the reporters. “Time stamps show the WaPo’s Carol Leonnig emailed me more than 30 minutes after posting her story on us, then pretended I didn’t respond,” he tweeted.

“Real” journalism.

@tuckercarlson HAHAHAHAHA! I can’t believe these people call themselves journalists! *cries*

— Kimberly Cook (@KimberNerd) March 5, 2013

So what say you, Carol Leonnig? Did WaPo report that Carlson “did not reply” before he was even emailed?

Carlson noted something else about the affidavit filed by Santana in a Dominican court.

Just read what appears to be the Dominican affidavit the Washington Post used to attack our story. It doesn’t even mention The Daily Caller

— Tucker Carlson (@TuckerCarlson) March 5, 2013

Carlson continues to stand by The Daily Caller’s reporting on allegations that Menendez hired prostitutes in the Dominican Republic. Read The Daily Caller’s statement here:

Our statement on that absurd Washington Post piece: dailycaller.com/2013/03/05/sta…

— Tucker Carlson (@TuckerCarlson) March 5, 2013

Update:

The Washington Post stands by the original report that Tucker Carlson did not reply to an emailed request for comment before the story was published.

Washington Post stands by report that it reached out to @tuckercarlson prior to Menendez report: politi.co/XKsFYz

— Dylan Byers (@DylanByers) March 5, 2013

Matthew Boyle, who broke the story at the Daily Caller in November, says Leonnig didn’t reach out to him either.

@dylanbyers @tuckercarlson Carol D. Leonnig never called me either Dylan.

— Matthew Boyle (@mboyle1) March 5, 2013

Update:

Transparency: WaPo’s Carol Leonnig reportedly added the bit about how Carlson “did not reply to phone calls and e-mails” after publishing the story. The report does not note the update.

Oh FFS…. The Post’s initial Menendez report did NOT include mention of reaching out to @tuckercarlson. Post updated, never said it updated

— Dylan Byers (@DylanByers) March 5, 2013

Politico reports:

The Washington Post’s Carol Leonnig did not report that she had reached out to The Daily Caller for comment in her initial report. She later updated her story after reaching out to Carlson, noting that Carlson did not return requests for comment, but updated versions of the story did not — and, so far, do not — mention that the story was updated.

More:

Caught out there: Sleazy WaPo secretly changes Menendez escort article

Read more: http://twitchy.com/2013/03/05/did-wapo-lie-about-emailing-tucker-carlson-for-comment-on-the-menendez-prostitution-story/

About Diego Leclerc

Check Also

D’OH! Gay Conservatives BLAST Kathy Griffin for narrative singling them out in census (she deleted her tweet!)

Only a Leftist like Kathy Griffin would be angry that people can’t be ‘counted’ by …